En we zijn wéér genomineerd!

Chat ( vanaf 23-09-2017 )

­

Wat bieden wij?

Chat Support biedt een alles-in-één oplossing:
Persoonlijk contact, leads en meer verkoop.

Chat Service ontzorgt autobedrijven door alle digitale kanalen, 7 dagen per week van:
18:00 t/m 23:00 te bemannen.

    Live chat op websites.
Je ziet het meer en meer.
En met reden!

 

Het is verbazend hoeveel impact live chat heeft op zowel de klantenservice als de sales performance. 

Hier zijn 5 redenen waarom wij denken dat het een essentiële online tool voor u als autobedrijf  is.

 

1. Klanten chatten graag 
Diverse studies hebben aangetoond dat klanten positief zijn over live chat op websites.
Uit onderzoek blijkt dat mensen een voorkeur hadden voor chat boven elk ander customer service kanaal, inclusief telefoon en e-mail.

Of het nu gebruikt wordt als een customer service-tool of als onderdeel van de sales journey , live chat kan klanten de real-time interactie bieden die ze willen, terwijl het tegelijkertijd meer kosten-effectief, traceerbaar en flexibeler zijn dan een telefoongesprek.

Voor veel klanten is live chat ook handiger en minder stressvol dan een telefoongesprek met een vreemde.
Het is makkelijker om een sessie te onderbreken en terug te keren met het document of de referentie die ze nodig hebben, de klant zal er zeker van zijn dat hij of zij zal worden begrepen.

2. Live chat is efficiënter dan een call center 
Het telefonisch oplossen van een klantprobleem  kan een geweldige ervaring zijn voor een klant, maar het heeft één groot nadeel - elke agent kan maar omgaan met één klant per keer. Een live chat-agent, daarentegen,  kan mogelijk meerdere klanten tegelijk bedienen.

Daarbij komt dat het volledig op tekst gebaseerde is, zodat je een transcript hebt van iedere interactie - klaar voor latere analyse op trefwoorden, thema, het type klant, verkoopkanaal, de uitkomst van het support ticket, of wat je dan ook maar wilt meten.

3. Live chat kan de oplossingsratio verbeteren 
Er zullen altijd een aantal interacties zijn die het best telefonisch afgehandeld kunnen worden.
Maar veel eenvoudige vragen kunnen worden opgelost door een combinatie van live chat en een online kennisbank.
Zo komen jouw deskundige call center agents vrij om zich te concentreren op de grote, complexe support tickets.

Bestaand online support materiaal wordt ook meer waard. Een goed voorbereide chat kan een klant direct verwijzen naar het meest bruikbare antwoord zonder dat ze zelf hoeven te sporen naar antwoorden op de website, al dan niet met gebruik van de zoekfunctionaliteit.

Als veel klanten toch dezelfde vragen stellen, dan kun je daarop nieuwe inhoud creëren om verdere self-service aan te moedigen.

4. Beschikbaarheid geeft vertrouwen 
Door het hebben van live chat op jouw website en het beschikbaar zijn ervan als ondersteuningsoptie, help je vertrouwen te creëren. Verschillende mensen hebben een voorkeur voor verschillende contactkanalen, en door het aanbieden van een breder scala aan opties zullen klanten het gevoel hebben dat je meer responsief en beschikbaar bent, en meer geïnteresseerd in wat ze willen.

Live chat geeft je ook de mogelijkheid om je service desk langer beschikbaar te hebben, op momenten in de avonduren en in de weekends wanneer call centers meestal gesloten zijn. Nogmaals, het aanpassen en laten aansluiten van jouw customer service aanbod op het leven van de klanten, is alleen maar goed.

Om met live chat echt het vertrouwen van jouw klanten te winnen, moet je je medewerkers zorgvuldig kiezen.
Gebruik ervaren klantenservice mensen, maar vergeet niet dat live chat een iets andere mix van vaardigheden vraagt. Nauwkeurig toetsenbordwerk en een heldere, bondige schrijfstijl zijn de scherm-equivalenten van duidelijke dictie en een vriendelijk klinkende stem.

5. Live chat bevordert de omzet als zowel de servicegraad!  
Er is geen reden om live chat te beperken tot klantenondersteuning. De positieve respons die klanten live chat geven, betekent dat het ook een effectieve sales tool kan zijn, vooral als het gaat om het verminderen van "drop-outs" tijdens het aankoopproces.

Het grote voordeel van de live chat is dat je het zeer nauwkeurig kunt richten. Is er een bijzonder hoge drop-out op een bepaald punt in het verkoopproces? Een live chat-agent kan mensen helpen beter door die fase van het proces te komen.

Laten je web analytics zien dat klanten een bepaalde pagina herhaaldelijk bezoeken zonder iets te kopen?
Live chat kan dan specifiek op de klanten worden gericht om hen op het juiste moment ten dienst te staan met hulp, het beantwoorden van vragen en het omgaan met bezwaren.

Kortom - als jouw bedrijf wil profiteren van een efficiënter, intelligenter en meer responsief customer service kanaal,
dan zou je live chat moeten overwegen voor ook voor jouw website.


  Vraag gerust eens geheel vrijblijvend naar de voorwaarden.          





GebruikteAuto.NL
  Neem telefonisch contact op met GebruikteAuto.NL: 0597-857788
  WhatsApp met GebruikteAuto.NL: 06-50500497
  Stuur een E-mailbericht naar info@gebruikteauto.nl
  Like ons op Facebook
  Aanmelden en adverteren autobedrijf!